Kryteria ocen z zajęć artystycznych – chór.
OCENA | KRYTERIA
|
CELUJĄCA | Ocenę tą może otrzymać uczeń, który jest zawsze aktywny, przygotowany, stale poszukujący, przewyższający pomysłowością i wiedzą, która wykracza poza program nauczania innych uczniów. Jego śpiewanie jest poprawne intonacyjnie(nie fałszuje). Zna i umie zaśpiewać piosenki przerabiane na lekcjach. Posiada wiadomości zawarte w programie nauczania. Ocenę tą może również otrzymać uczeń, który spełnia wymogi oceny bardzo dobrej, ale reprezentował szkołę w konkursach lub udzielał się w życiu muzycznym szkoły ( apele, koncerty itp.). uczęszcza regularnie na zajęcia chóru lub zespołu wokalnego.
|
BARDZO DOBRA | Ocenę tą może otrzymać uczeń, który jest zawsze przygotowany do lekcji. Umie zaśpiewać poprawnie intonacyjnie piosenki oraz posiada wiedzę z zakresu programu nauczania i potrafi ją wykorzystać w danym momencie. Chętnie pracuje na lekcjach, stara się uzyskać jak najlepszy efekt.
|
DOBRA | Ocenę tą otrzymuje uczeń, który przeważnie jest przygotowany do lekcji. Nie zawsze posiada wystarczającą wiedzę na wykonanie określonego zadania. Chociaż stać go na to, nie zawsze chce dokładać starań, aby efekt jego pracy był lepszy. Zna teksty piosenek zawartych w programie nauczania i umie je zaśpiewać.
|
DOSTATECZNA | Otrzymuje ją uczeń, który posiada w niewielkim stopniu wiedzę z programu nauczania. Zna teksty piosenek przerabianych na lekcjach muzyki. Niechętnie muzykuje i objawia aktywność. Wkłada przy tym minimum wysiłku. Nie dba o swój rozwój i nie dąży do pogłębienia swojej wiedzy.
|
DOPUSZCZAJĄCA | Otrzymuje ją uczeń, który w minimalnym stopniu opanował wiedzę z programu nauczania. Nie wykazuje zainteresowania lekcjami. Jest nieaktywny, niesystematyczny, lekceważy przedmiot i swoją pracę. Rzadko bierze udział w muzykowaniu. Nie zna całych tekstów piosenek i nie umie ich zaśpiewać.
|
NIEDOSTATECZNA | Otrzymuje ją uczeń, który:
– nigdy nie jest przygotowany do lekcji, – wykazuje zupełne lekceważenie wobec swojego rozwoju i przedmiotu, – nie posiada żadnej wiedzy z programu nauczania – nie zna żadnych tekstów piosenek i nie potrafi ich zaśpiewać. |