ROZKŁAD WYNIKOWY Z PŁYWANIA DLA KLASY V b
SP 7 W ROKU SZKOLNYM 2018/2019
Numer lekcji | Dział programowy | Temat zajęć | Wymagania podstawowe | Wymagania ponadpodstawowe |
1. | Bezpieczna aktywność fizyczna | 1.Zapoznanie z obiektem pływalni.
BHP na zajęciach z pływania. |
zna zasady zachowania się na zajęciach
zna regulamin krytej pływalni zna wymagania programowe i kryteria oceny |
zna i stosuje zasady bezpieczeństwa |
2. | Pływanie | 2.Zabawy oswajające z wodą. | -uczestniczy w zajęciach, wykonuje ćwiczenia zgodnie z zaleceniami nauczyciela | -w sposób poprawny wykonuje ćwiczenia, zna zasady działania siły wyporu |
3. | Pływanie | 3. Doskonalenie poznanych stylów pływackich. Pływanie 50m odcinków; kraulem, grzbietem i żabką. | Poprawnie wykona ćwiczenie po korekcie nauczyciela, na sygnał nauczyciela potrafi zmienić styl pływacki. | zna pojęcia pływackie: wydech do wody,
poślizg na piersiach, koordynacja ruchowa, potrafi scharakteryzować poznane stylepływackie i opisać technikę ich wykonania, |
4 | Pływanie | 4.Nauka pracy nóg do delfina. Ćwiczenia z deskami: I, II,II FAZA | Uczestniczy w zajęciach , praca NN wymaga korekty nauczyciela. | Chętnie nabywa nowe umiejętności
i wiadomości pływackie, samodzielnie realizuje w czasie lekcji przygotowany przez siebie zestaw ćwiczeń pływackich. |
5 | Pływanie | 5.Ćwiczenia doskonalące pracę nóg do delfina. – pływanie na piersiach i grzbiecie: I, II,III FAZA. |
Uczestniczy w zajęciach, wykonuje ćwiczenia zgodnie z zaleceniami nauczyciela. | Prawidłowo wykonuje ćwiczenia techniczne, zna sposoby eliminowania błędów |
6 | Pływanie | 6.Koordynacja pracy nóg z oddechem w delfinie – oddech co 6,5,4 uderzenia nogami. | Poprawnie wykona ćwiczenie po korekcie nauczyciela | Jest zaangażowany w zajęcia , wszystkie ćwiczenia w wodzie wykonuje chętnie i prawidłowo, chce rozwijać swoją sprawność fizyczną i doskonalić nabyte umiejętności pływackie, |
7 | Pływanie | 7.Ćwiczenia doskonalące pracę nóg w poznanych stylach. Przewroty w wodzie i ćwiczenia przygotowujące do nauki nawrotów koziołkowych. | Uczestniczy w zajęciach, ćwiczenia wykonuje z pomocą nauczyciela | W sposób poprawny wykonuje ćwiczenia,
swobodnie przepływa określony odcinek, podejmuje działania zmierzające do poprawy swoich wyników. |
8 | Pływanie | 8.Nauka nawrotu koziołkowego do kraula. | -uczestniczy w zajęciach, wykonuje ćwiczenia zgodnie z zaleceniami nauczyciela, wymaga na jest korekta nauczyciela w oddechu | W sposób poprawny wykonuje ćwiczenia, prawidłowo wykonuje oddech do wody nosem, prawidłowo wykonuje nawroty i starty |
9 | Pływanie | 9.Doskonalenie nawrotu koziołkowego do kraula. | Bierze czynny udział w zajęciach, ćwiczenia wykonuje z pomocą nauczyciela, wykonuje „fikołki” w miejscu. | Chętnie nabywa nowe umiejętności
i wiadomości pływackie, zna zalety ćwiczeń prozdrowotnych w wodzie. |
10 | Pływanie | 10.Nauka pracy ramion do delfina I FAZA | Wykonuje ćwiczenia z pomocą nauczyciela. | W sposób poprawny wykonuje ćwiczenia techniczne
prawidłowo wykonuje pracę RR zwracając uwagę na ugięcie kolan, |
11 | Pływanie | 11.Nauka pracy ramion do delfina II i III FAZA | Uczestniczy w zajęciach, ćwiczenia wykonuje poprawnie po korekcie nauczyciela | W sposób poprawny wykonuje ćwiczenia
-prawidłowo układa ciało w wodzie , poprawnie wykonuje odbicie NN w wodzie minimalizując ugięcie w stawie biodrowym i kolanowym. |
12 | Pływanie | 12.Doskonalenie pracy ramion do delfina. | Uczestniczy w zajęciach,
Wykonuje próby nurkowania |
-swobodnie wykonuje skoki , wyławia z dna basenu przybory, wie, co to falstart w pływaniu, |
13 | Pływanie | 13.Koordynacja pracy ramion i oddechu w delfinie. | Uczestniczy w zajęciach ,praca RR wymaga korekty nauczyciela | Poprawnie wykonuje zadania prawidłowo wykonuje oddech w wodzie, zna ćwiczenia koordynacyjne stosowane w doskonaleniu stylu. |
14 | Pływanie | 14.Koordynacja pracy ramion, nóg i oddechu w delfinie. | -uczestniczy w zajęciach, wykonuje ćwiczenia zgodnie z zaleceniami nauczyciela ,wykonywane zadania wymagają korekty nauczyciela | W sposób poprawny wykonuje ćwiczenia, wykonuje jeden cykl w pracy ramion, dwa cykle NN na jeden wydech do wody nosem. |
15 | Pływanie | 15.Ćwiczenia z deskami doskonalące pracę ramion w poznanych stylach. | -uczestniczy w zajęciach, ćwiczenia wykonuje poprawnie po korekcie nauczyciela | Swobodnie wykonuje ćwiczenia, zna zasady oddechu w wodzie, zwiększa pojemność płuc. |
16 | Pływanie | 16.Nauka nawrotu koziołkowego do grzbietu. | Wykonuje próby przepłynięcia odcinków na małym basenie z odbicia. | Chce rozwijać swoją sprawność fizyczną i doskonalić nabyte umiejętności pływackie, porównuje wyniki czasowe i techniczne z wynikami innych kolegów, podejmuje działania zmierzające do poprawy swoich wyników. |
17 | Pływanie | 17.Doskonalenie nawrotu koziołkowego do grzbietu. | -uczestniczy w zajęciach, ćwiczenia wykonuje poprawnie po korekcie nauczyciela | -w sposób poprawny wykonuje nawrot w stylu grzbietowym-prawidłowo układa ciało w wodzie , poprawnie wykonuje ruchy NN. |
18 | Pływanie | 18.Pływanie 150 m odcinków grzbietem z nawrotami. | Uczestniczy w zajęciach, wykonuje próby dokładanek na 25m odcinkach z pomocą nauczyciela | Potrafi swobodnie wykonać nawrot w grzbiecie pracując NN jak w delfinie po odbiciu od ściany. |
19 | Pływanie | 19.Doskonalenie startów i nawrotów do poznanych stylów. | Skoki do wody wykonuje z pomocą nauczyciela , wślizgi na główkę wymagają pomocy nauczyciela. | Wykonuje samodzielnie nawroty na głębokim basenie oraz wślizgi do wody, zna wpływ systematycznego pływania na układ krwionośny, oddechowy i kostny. |
20 | Pływanie | 20.Sztafety różnymi stylami. Zabawy z piłkami w wodzie. | Wykonuje próby nurkowania w wodzie , czynnie bierze udział w zajęciach. | Potrafi poprawnie pływać grzbietem, kraulem i stylem klasycznym, ma opanowany styl motylkowy w stopniu umożliwiający przepłynięcie odcinka 25 m, zna i potrafi stosować w wodzie zestaw ćwiczeń prozdrowotnych, potrafi wraz ze współćwiczącymi przeprowadzić szkolną rywalizację w pływaniu. |
21 | Pływanie | 21.Pływanie 150 m odcinków kraulem, żabką i grzbietem,oraz 25 m delfinem. | -uczestniczy w zajęciach, ćwiczenia wykonuje poprawnie po korekcie nauczyciela | -w sposób poprawny wykonuje ćwiczenia -prawidłowo układa ciało w wodzie , poprawnie wykonuje ruchy NN, potrafi zmierzyć czas swoim kolegom. |
22 | Pływanie | 22.Nauka pracy ramion do grzbietu sportowego – pływanie na „ugiętych rękach”. | -uczestniczy w zajęciach, ćwiczenia wykonuje poprawnie po korekcie nauczyciela | -w sposób poprawny wykonuje ćwiczenia -prawidłowo układa ciało w wodzie , poprawnie wykonuje ruchy NN i RR wraz z oddechem. |
23 | Pływanie | 23.Nauka i doskonalenie rotacji barków w pływaniu grzbietem sportowym. | Bierze aktywny udział w zajęciach | Potrafi prawidłowo wykonać rotację po pokazie nauczyciela, plusy za ciekawe ćwiczenia przygotowujące do zajęć w wodzie. |
24 | Pływanie | 24.Doskonalenie pływania grzbietem na „ugiętych rękach”. | Wykonuje próby nawrotu , po poślizgu wykonuje przewroty w wodzie z pomocą nauczyciela | Prawidłowo wykonuje nawrót , potrafi pokazać wykonanie nawrotu, samodzielnie skacze do wody głębokiej, nurkuje w głąb i wyławia przedmioty. |
25 | Pływanie | 25.Pływanie stylem zmiennym. Poznanie kolejności stylów. | Wykonuje próby pływania 25m odcinków z nawrotem , | Prawidłowo i swobodnie przepływa 25m odcinki z nawrotem czterema stylami, dodatkowe plusy za aktywność. |
26 | Pływanie | 26.Nauka nawrotu do stylu zmiennego. | potrafi przygotować organizm do
wysiłku w wodzie, umie wykonać „żabkowe” ruchy NN w poślizgu na piersiach z przyborem |
Zna kolejność płynięcia stylami 4×25 zmiennym, potrafi przygotować organizm do wysiłku. |
27 | Pływanie | 27.Doskonalenie startów i nawrotów do poznanych stylów. | Aktywnie uczestniczy w zabawach | Jest organizatorem ,potrafi przeprowadzić kilka zabaw |
28 | Pływanie | 28.Pływanie odcinków 150m. | Zna zasady zachowania się na kąpieliskach otwartych | Zna zasady zachowania się na kąpieliskach otwartych, |
29 | Pływanie | 29.Zapoznanie z techniką pływania sportową żabką. | Potrafi płynąć z deską samymi NN i RR na zmianę. | Plusy za najlepsze ruchy kraulowe NN oraz przepływanie jak najdłuższych odcinków. |
30 | Pływanie | 30.Doskonalenie pływania sportową żabką i grzbietem. | Przepływa krótkie odcinki żabką i
stylem grzbietowym bez przyboru, zna prawidłową technikę na grzbiecie i w żabce. |
Przepływa wyznaczone odcinki w określonym czasie, potrafi wskazać błędy w technice pływania u siebie i współćwiczącego. |
31 | Pływanie | 31.Zabawy z nurkowaniem i pływaniem pod wodą. Hokej pod wodą. | Przepływa wybrane przez siebie
dystanse poprawnie technicznie i w określonym czasie po wodą. |
Zna wpływ wody na zdrowie człowieka, poznaje wpływ wody na organizm w stosunku do głębokości. |
32 | Pływanie | 32.Nauka holowania poszkodowanego – doskonalenie pracy nóg do kraula, grzbietu i żabki. | Potrafi przepłynąć krótkie dystansy ze współćwiczącym. | Zna zasady WOPR, umie się poruszać w utrudnionych warunkach wody. |
33 | Pływanie | 33.Nauka podstawowych chwytów uwalniania się od osoby tonącej. | Dobrze zna wyporność wody i zachowanie się pod wodą w trudnych warunkach. | Przygotuje i przeprowadzi część lekcji prezentując zabawy i gry wodne, plusy za najciekawsze zabawy. |
34 | Pływanie | 34.Wyjmowanie tonącego na brzeg. Udzielanie pierwszej pomocy. | Zna zasady udzielania pierwszej pomocy. | Swobodnie wykonuje zestawy ćwiczeń prozdrowotnych w wodzie, zna ćwiczenia prozdrowotne stosowane w wodzie. |
35 | Pływanie | 35.Rzut kołem ratunkowym do celu. Ćwiczenia doskonalące poznane elementy ratownictwa wodnego. | Organizuje gry i zabawy w wodzie z kołem ratunkowym, makaronem, deską, | Poznaje sprzęt ABC i potrafi założyć pod wodą. |
36 | Pływanie | 36.Pływanie poznanymi stylami na odcinkach 200m. Przygotowanie do udziału w Mistrzostwach Szkoły w pływaniu klas III. | Jest organizatorem zawodów pływacki w swoich grupach ćwiczebnych. | Potrafi przepłynąć test Coopera rożnymi stylami. Jest sędzią zawodów pływackich. |
37 | Pływanie | 37.Pływanie rekreacyjne . Zabawy w wodzie. | Przygotuje i przeprowadzi część
lekcji prezentując zabawy i gry wodne, plusy za najciekawsze zabawy. |
Dodatkowe plusy za akrtywność na lekcji. |
38 | Pływanie | 38.Podsumowanie trzech lat pracy. | Dokona trafnej oceny nabytych
umiejętności pływackich w sześcioletnim cyklu nauki. |
Rzetelnie oceni siebie i współćwiczących w osiągniętych umiejętnościach pływackich, wyciągnie wnioski z dokonanych ocen. Plusy za trafne wnioski |
39 | Pływanie | 39. Przypomnienie zasad bezpieczeństwa podczas kąpieli w akwenach otwartych. | Przypomina zasady zachowania się nad akwenami wodnymi. | Przypomina zasady zachowania się nad akwenami wodnymi. |