PLAN WYNIKOWY Z PŁYWANIA DLA KLASY IV
SP nr 7 W KŁODZKU W ROKU SZKOLNYM 2018/2019
Numer lekcji | Dział programowy | Temat zajęć | Wymagania podstawowe | Wymagania ponadpodstawowe |
1. | Bezpieczna aktywność fizyczna | 1.Zapoznanie z obiektem. Zasady bezpieczeństwa i zachowania higieny podczas zajęć na pływalni. Ćwiczenia oswajające w wodzie. |
Zna zasady zachowania się na zajęciach
zna regulamin krytej pływalni zna wymagania programowe i kryteria oceny |
Zna i stosuje zasady bezpieczeństwa. |
2. | Pływanie | 2.Zabawy oswajające z wodą. | Uczestniczy w zajęciach, wykonuje ćwiczenia zgodnie zaleceniami nauczyciela | Wsposób poprawny wykonuje ćwiczenia, powiększa pojemność płuc zna zasady działania siły wyporu |
3. | Pływanie | 3.Doskonalenie poznanych stylów: grzbiet i kraul. Ćwiczenia z deskami. | Poprawnie wykona ćwiczenie po korekcie nauczyciela. | Bezbłędnie wykona poślizgi na piersiach i grzbiecie. Jest zaangażowany w zajęcia , wszystkie ćwiczenia w wodzie wykonuje chętnie i prawidłowo |
4 | Pływanie | 4.Koordynacja pracy ramion, nóg i oddechu w kraulu i grzbiecie. (wdech co trzy ruchy ramion). | Uczestniczy w zajęciach , praca NN wymaga korekty nauczyciela. | W sposób poprawny wykonuje ćwiczenia pracy NN ze skrętem tułowia. |
5 | Pływanie | 5.Nauka pracy nóg do stylu klasycznego. Ćwiczenia nóg do żabki na lądzie i w wodzie. |
Uczestniczy w zajęciach, wykonuje ćwiczenia zgodnie z zaleceniami nauczyciela. | Prawidłowo wykonuje ćwiczenia techniczne, obserwuje swoich kolegów, zna sposoby eliminowania błędów |
6 | Pływanie | 6.Doskonalenie pracy nóg do stylu klasycznego. Ćwiczenia z deskami na grzbiecie i na piersiach. | Poprawnie wykona ćwiczenie po korekcie nauczyciela. | Jest zaangażowany w zajęcia , wszystkie ćwiczenia w wodzie wykonuje chętnie i prawidłowo, poznaje nowe możliwości pracy. RR, koordynuje oddech. |
7 | Pływanie | 7.Pływanie pod wodą odcinków 10-15m z pracą nóg do stylu klasycznego i kraula. Klasowy konkurs pływania pod wodą. | Uczestniczy w zajęciach, ćwiczenia wykonuje z pomocą nauczyciela. | W sposób poprawny wykonuje ćwiczenia,
swobodnie przepływa określony odcinek. |
8 | Pływanie | 8.Nauka oddechu do stylu klasycznego. Koordynacja pracy nóg i oddechu w stylu klasycznym. | Uczestniczy w zajęciach, wykonuje ćwiczenia zgodnie z zaleceniami nauczyciela,
wymagana jest korekta nauczyciela w oddechu. |
W sposób poprawny wykonuje ćwiczenia, prawidłowo wykonuje oddech, umiejętnie wypuszcza powietrze nosem do wody. |
9 | Pływanie | 9.Ćwiczenia z deskami doskonalące pracę nóg do stylu klasycznego, kraula i grzbietu. |
Bierze czynny udział w zajęciach, ćwiczenia wykonuje z pomocą nauczyciela. | Poprawnie wykona prace RR w kraulu , pływa w cyklu dwu, cztero i sześcio- uderzeniowym jedną ręką. |
10 | Pływanie | 10.Nauka i doskonalenie skoku na główkę ze słupka startowego. | Wykonuje ćwiczenia z pomocą nauczyciela. | W sposób poprawny wykonuje ćwiczenia techniczne
prawidłowo wykonuje pracę NN i RR z oddechem, przepływa pierwsze odcinki pod wodą. |
11 | Pływanie | 11.Doskonalenie koordynacji pracy nóg z oddechem w stylu klasycznym. | Uczestniczy w zajęciach, ćwiczenia wykonuje poprawnie po korekcie nauczyciela. | W sposób poprawny wykonuje ćwiczenia, prawidłowo układa ciało w wodzie , poprawnie wykonuje ćwiczenia, stopniowo wyławia przedmioty na większej głębokości. |
12 | Pływanie | 12.Nauka pracy ramion do żabki. | Uczestniczy w zajęciach,
Wykonuje próby nurkowania. |
Swobodnie wykonuje skoki , wyławia z dna basenu przybory. |
13 | Pływanie | 13.Koordynacja pracy ramion i oddechu w stylu klasycznym. | Uczestniczy w zajęciach ,praca RR i NN wymaga korekty nauczyciela. | Poprawnie wykonuje zadania, prawidłowo wykonuje oddech w wodzie, poprawnie wyk. ruch śrubowy RR. |
14 | Pływanie | 14.Doskonalenie nawrotów zwykłych do kraula i grzbietu. | Uczestniczy w zajęciach, wykonuje ćwiczenia zgodnie z zaleceniami nauczyciela, wykonywane zadania wymagają korekty nauczyciela | W sposób poprawny wykonuje ćwiczenia, wykonuje 1,5 cyklu pracy ramion na jeden oddech. |
15 | Pływanie | 15.Doskonalenie skoku startowego ze słupka, oraz startu do grzbietu. Pływanie 100m. | Uczestniczy w zajęciach, ćwiczenia wykonuje poprawnie po korekcie nauczyciela. | Swobodnie wykonuje ćwiczenia ze współćwiczącym, zna zasady startu na zawodach. |
16 | Pływanie | 16. Wyścigi wahadłowe rzędów – zabawy w wodzie z różnymi przyborami. | Wykonuje próby przepłynięcia 25m odcinków | Swobodnie i prawidłowo technicznie przepływa odcinki 25m w zadanym czasie. Umie mierzyć czas z dokładnością do setnych sekundy. |
17 | Pływanie | 17.Doskonalenie pracy ramion do stylu klasycznego i oddechu – ćwiczenia z deską między nogami. | Uczestniczy w zajęciach, ćwiczenia wykonuje poprawnie po korekcie nauczyciela | W sposób poprawny układa ciało w wodzie wykonując ruch NN , poprawnie wykonuje ruchy NN i wykonuje oddech nosem do wody. |
18 | Pływanie | 18.Koordynacja pracy nóg, ramion i oddechu w stylu klasycznym. | Uczestniczy w zajęciach, wykonuje próby dokładanek na 25m odcinkach z pomocą nauczyciela | Potrafi swobodnie wykonać ćw. oddechowe, poznaje trudności w skoordynowaniu pracy RR i NN w żabbce. |
19 | Pływanie | 19.Pływanie 25-50m odcinków stylem klasycznym. | Wykonuje start z wody ze słupka | Wykonuje start z wody ze słupka przepływając pod wodą odcinki 3,4,5 metrowe samymi NN w stylu klasycznym. |
20 | Pływanie | 20.Ćwiczenia doskonalące koordynację oddechu z pracą nóg i rąk w poznanych stylach. | Wykonuje próby nurkowania w wodzie , czynnie bierze udział w zajęciach, pokonuje strach przed wysokością skoku do wody. | Poprawnie wykonuje skok z półprzysiadu i z odbicia, umie na sygnał zmienić styl pływacki. |
21 | Pływanie | 21.Pływanie dłuższych odcinków poznanymi stylami (100-150m). | Uczestniczy w zajęciach, ćwiczenia wykonuje poprawnie po korekcie nauczyciela. | W sposób poprawny wykonuje ćwiczenia, prawidłowo układa ciało w wodzie , poprawnie wykonuje ruchy NN pod wodą do kraula, grzbietu i żabki. |
22 | Pływanie | 22.Nauka nawrotu do stylu klasycznego. | Uczestniczy w zajęciach, ćwiczenia wykonuje poprawnie po korekcie nauczyciela. | W sposób poprawny wykonuje ćwiczenia, prawidłowo układa ciało w wodzie , poprawnie wykonuje ruchy NN, przepływa pod wodą odcinki od 5m do 15m. Potrafi przełamać strach przebywania pod wodą. |
23 | Pływanie | 23.Doskonalenie nawrotu do stylu klasycznego. | Bierze aktywny udział w zajęciach | Potrafi prawidłowo wykonać pracę NN i RR wraz z oddechem, dokładnie umie przyłożyć dłonie do ściany basenu. |
24 | Pływanie | 24.Zabawy rzutne w wodzie. Nauka gry „piłka wodna”. | Umie zademonstrować kilka zabaw w wodzie. Zna zasady gry w piłkę wodną. | Po poślizgu wykonuje przewroty w wodzie z pomocą nauczyciela, umie złapać rzucony przedmiot w powietrzu, umie poruszać się w wodzie na głębokim basenie, gra w piłkę wodną. |
25 | Pływanie | 25.Nauka i doskonalenie pracy ramion w stylu klasycznym pod wodą po starcie. | Wykonuje próby pływania po skoku z jednym cyklem, dwoma, trzema pod wodą. | Prawidłowo i swobodnie potrafi kontynuować płynięcie żabką po wynurzeniu z nawrotem. |
26 | Pływanie | 26.Pływanie 150 m odcinków stylem klasycznym z prawidłowym startem i nawrotami. |
Umie przygotować organizm do wysiłku. | W zadanym czasie przepływa jak największą ilość długości basenów. |
27 | Pływanie | 27.25m grzbietem i kraulem na czas. | Aktywnie uczestniczy w zabawach. | Jest organizatorem ,potrafi przeprowadzić zawody, potrafi zmierzyć czas. |
28 | Pływanie | 28.Sztafety stylem zmiennym (bez delfina). | Zna nawrót koziołkowy. | Umie zorganizować i dokonać selekcję do sztafet. |
29 | Pływanie | 29.Ocena techniki pływania żabką na dystansie 25m. Doskonalenie techniki pływania poznanymi stylami. | Umie wychwycić błędy u siebie i swoich kolegów. | Umie poprawić zauważone błędy. |
30 | Pływanie | 30.Nauka pracy nóg do delfina. Ćwiczenia na lądzie i w wodzie. | Poprawnie potrafi przepłynąć zadany odcinek z deską samymi NN. | Poprawnie potrafi przepłynąć zadany odcinek w zadanym czasie. |
31 | Pływanie | 31,Ćwiczenia doskonalące pracę nóg do delfina. | Przepływa różne odcinki w zadanym czasie, poznaje zasady sędziowania na zawodach pływackich. | Umie przygotować organizm do wysiłku, umie wyeliminować swoja słabość. |
32 | Pływanie | 32,Indywidualne pływanie wybranymi stylami – poprawa techniki pływania. Przygotowanie do Mistrzostw Szkoły w pływaniu klas II. | Potrafi przepłynąć zadane odcinki bez widocznego zmęczenia. | Przepływa test Coopera, Organizuje małe zawody pływackie w grupach ćwiczebnych na basenie i sam uczestniczy w zawodach. |
33 | Pływanie | 33,Pływanie poznanymi stylami na docinku 200m | Poznaje zasady sędziowania i doboru do sztafet pływackich. | Organizuje zawody sztafet i potrafi wprowadzić wyniki do tabel w Exe-leu. |
34 | Pływanie | 34.Zdobywanie karty pływackiej. | Organizuje próbny kurs karty pływackiej. | Zdaje na kartę pływacka. |
35 | Pływanie | 35.Podsumowanie realizacji programu nauczania pływania w klasie II. Zabawy w wodzie. | Zna zasady zachowania się na kąpieliskach otwartych. | Zna zasady zachowania się na kąpieliskach otwartych. |