PLAN WYNIKOWy DO PODRĘCZNIKA New English Adventure 2
Dział |
Cele szczegółowe |
Materiał nauczania (na bazie którego zostaną zrealizowane cele):
|
||
UCZEŃ: |
||||
w zakresie |
PODSTAWOWYM |
PONADPODSTAWOWYM i ponadto)
|
||
Okres bezpodręcznikowy oraz sekcja Hello! |
wiedzy |
– zna znaczenie wybranego słownictwa z rozdziału, w szczególności:
• liczby 1-10, • przymiotniki: szczęśliwy, smutny, duży, mały, długi, krótki, • części twarzy i ciała, • kolory, • zwierzęta, • zabawki, • kształty, – rozpoznaje polecenia w klasie: Stand up; Sit down; Look; Listen; Quiet, please; Point to; Open; Close; – rozumie pytania i polecenia dotyczące przyborów szkolnych, kolorów. |
– zna znaczenie i poprawnie wypowiada słownictwo z rozdziału,
– zna i prawidłowo stosuje zwroty poznane na zajęciach, – zna i prawidłowo stosuje zwroty związane z powitaniem i pożegnaniem. |
Podręcznik str. 2-3
Zeszyt ćwiczeń str. 1 |
umiejętności |
– wskazuje części twarzy i ciała, zgodnie z usłyszanymi nazwami: arms, body, ears, eyes, face, feet, fingers, hair, hands, head, legs, mouth, nose, toes, tummy;
– wskazuje kolory zgodnie z usłyszanymi nazwami: black, blue, brown, green, grey, orange, pink, purple, red, yellow, white; – wskazuje zwierzęta, zgodnie z usłyszanymi nazwami: bird, cat, dog, duck, elephant, fish, giraffe, hippo, horse, leopard, lion, mouse, rabbit, rhino, tiger, tortoise, zebra; – wskazuje zabawki, zgodnie z usłyszanymi nazwami: ball, boat, car, doll, kite, teddy bear, train, yo-yo; – wskazuje kształty, zgodnie z usłyszanymi nazwami: circle, rectangle, square, triangle; – po wysłuchaniu nagrania częściowo poprawnie wskazuje właściwe obrazki przedstawiające kolory i liczby, – reaguje adekwatnie na powitanie i pożegnanie, – przedstawia się innym, – poprawnie reaguje na niektóre polecenia w klasie, – powtarza rymowanki, – przy pomocy nauczyciela śpiewa piosenkę, – częściowo poprawnie zapisuje nazwy kolorów i liczb. |
– wskazuje i samodzielnie nazywa części twarzy i ciała, kolory, liczby, zwierzęta, kształty i zabawki;
– wita, żegna się i przedstawia, – rozumie i prawidłowo reaguje na wszystkie polecenia nauczyciela, – po wysłuchaniu nagrania poprawnie wskazuje właściwe obrazki przedstawiające kolory i liczby, – reaguje na polecenia w klasie, – samodzielnie mówi rymowanki, – śpiewa piosenkę, – poprawnie zapisuje nazwy kolorów i liczb. |
||
1.My favourite things |
wiedzy |
– zna znaczenie wybranego słownictwa z rozdziału, w szczególności:
• ulubione rzeczy, • kolory, • liczebniki 1-15 , • przymiotniki: duży, mały, – rozumie pytania i polecenia dotyczące ulubionych rzeczy, kolorów, liczb i przymiotników. |
– zna znaczenie i poprawnie wypowiada słownictwo z rozdziału,
– zna i prawidłowo stosuje zwroty poznane na zajęciach, – zna i prawidłowo stosuje konstrukcje It’s …, It isn’t …, – zna i prawidłowo stosuje pytania Is it…? |
Podręcznik
str. 4-11 Zeszyt ćwiczeń str. 2-9 Dodatkowe ćwiczenia str. 71 |
umiejętności |
– wskazuje ulubione rzeczy, zgodnie z usłyszanymi nazwami: ball, bat, bike, computer, computer game, doll, kite, robot, scooter, spaceship, teddy bear, TV, watch,
– wskazuje przymiotniki, zgodnie z usłyszanymi nazwami: duży, mały, – wskazuje liczby, zgodnie z usłyszanymi nazwami, – poprawnie reaguje na niektóre pytania i polecenia dotyczące ulubionych rzeczy, kolorów, liczb i przymiotników, – po wysłuchaniu nagrania częściowo poprawnie wskazuje ulubione rzeczy, wyszukuje właściwe postacie/rzeczy, mówi, których obrazków dotyczą wypowiedzi, – z pomocą nauczyciela opisuje ulubioną rzecz oraz wygląd robota, – częściowo poprawnie czyta nazwy ulubionych rzeczy i liczb, – przy pomocy nauczyciela śpiewa piosenkę, – powtarza historyjkę, – częściowo poprawnie pisze nazwy ulubionych przedmiotów oraz liczb. |
– wskazuje i samodzielnie nazywa ulubione rzeczy, przymiotniki i liczby,
– poprawnie reaguje na pytania i polecenia dotyczące ulubionych rzeczy, kolorów, liczb i przymiotników, – po wysłuchaniu nagrania poprawnie nazywa ulubione rzeczy, wyszukuje właściwe postacie/rzeczy, mówi, których obrazków dotyczą wypowiedzi, – samodzielnie opisuje ulubioną rzecz oraz wygląd robota, – poprawnie czyta nazwy ulubionych rzeczy i liczb, – śpiewa piosenkę, – odgrywa historyjkę, – poprawnie pisze nazwy ulubionych przedmiotów oraz liczb. |
||
2. My family |
wiedzy |
– zna znaczenie wybranego słownictwa z rozdziału, w szczególności:
• członków rodziny, • zwierząt, • ulubionych rzeczy, • liczb 1-15, – rozumie pytania i polecenia dotyczące członków rodziny. |
– zna znaczenie i poprawnie wypowiada słownictwo z rozdziału,
– zna i prawidłowo stosuje zwroty poznane na zajęciach, – zna i prawidłowo stosuje konstrukcje: This is …, I’ve got …, I haven’t got …, – zna i prawidłowo stosuje pytania Have you got …? |
Podręcznik
str. 12-19
Zeszyt ćwiczeń str. 10-17 Dodatkowe ćwiczenia str. 72 |
umiejętności |
– wskazuje członków rodziny, zgodnie z usłyszanymi nazwami: aunt, brother, cousin, dad, granddad, grandma, mum, (baby) sister, uncle,
– poprawnie reaguje na niektóre pytania i polecenia dotyczące członków rodziny, zwierząt, ulubionych rzeczy i liczb, – z pomocą nauczyciela opisuje swoją rodzinę, – po wysłuchaniu nagrania częściowo poprawnie wskazuje właściwe postacie/zdjęcia, powtarza usłyszane słowa/zdania, drzewo genealogiczne, – częściowo poprawnie czyta nazwy członków rodziny, zwierząt, ulubionych rzeczy i liczb, – przy pomocy nauczyciela śpiewa piosenkę, – powtarza historyjkę, – przy pomocy nauczyciela pisze o sobie i swojej rodzinie. |
– wskazuje i samodzielnie nazywa członków rodziny, zwierzęta, ulubione rzeczy i liczby,
– poprawnie reaguje na pytania i polecenia dotyczące członków rodziny, zwierząt, ulubionych rzeczy i liczb, – samodzielnie opisuje swoją rodzinę, – po wysłuchaniu nagrania poprawnie wskazuje właściwe postacie/zdjęcia, powtarza usłyszane słowa/zdania, drzewo genealogiczne, – poprawnie czyta nazwy członków rodziny, zwierząt, ulubionych rzeczy i liczb, – śpiewa piosenkę, – odgrywa historyjkę, – samodzielnie pisze o sobie i swojej rodzinie. |
||
3. My body and face |
wiedzy |
– zna znaczenie wybranego słownictwa z rozdziału, w szczególności:
• części ciała, • przymiotniki: długi, krótki, duży, mały, silny, – rozumie pytania i polecenia dotyczące części ciała. |
– zna znaczenie i poprawnie wypowiada słownictwo z rozdziału,
– zna i prawidłowo stosuje zwroty poznane na zajęciach, – zna i prawidłowo stosuje konstrukcje: He’s/She’s got …, He/She hasn’t got …, – zna i prawidłowo stosuje pytania Has he/she got …? |
Podręcznik
str. 20-27 Zeszyt ćwiczeń str. 18-25 Dodatkowe ćwiczenia str. 73 |
umiejętności |
– wskazuje części ciała zgodnie z usłyszanymi nazwami: chin, eyes, hair, neck, tail, teeth,
– wskazuje przymiotniki, zgodnie z usłyszanymi nazwami: długi, krótki, duży, mały, silny, – poprawnie reaguje na niektóre pytania i polecenia dotyczące części ciała i przymiotników, – po wysłuchaniu nagrania częściowo poprawnie wskazuje części ciała/postacie, powtarza usłyszane słowa/wyrażenia, zwierzęta opisane w nagraniu i czynności, – z pomocą nauczyciela opisuje wygląd wybranego bohatera i zwierząt, – częściowo poprawnie czyta nazwy części ciała, – przy pomocy nauczyciela śpiewa piosenkę, – powtarza historyjkę, – z pomocą nauczyciela pisze opis postaci z filmu. |
– wskazuje i samodzielnie nazywa części ciała i przymiotniki,
– poprawnie reaguje na pytania i polecenia dotyczące części ciała i przymiotników, – po wysłuchaniu nagrania poprawnie wskazuje części ciała/postacie, powtarza usłyszane słowa/wyrażenia, zwierzęta opisane w nagraniu, czynności, – samodzielnie opisuje wygląd wybranego bohatera i zwierząt, – poprawnie czyta nazwy części ciała, – samodzielnie śpiewa piosenkę, – odgrywa historyjkę, – samodzielnie pisze opis postaci z filmu. |
||
4. My room |
wiedzy |
– zna znaczenie wybranego słownictwa z rozdziału, w szczególności:
• przedmioty w domu, • przyimki miejsca, • liczby 1-20, – rozumie pytania i polecenia dotyczące przedmiotów w domu, przyimków miejsca i liczb. |
– zna znaczenie i poprawnie wypowiada słownictwo z rozdziału,
– zna i prawidłowo stosuje zwroty poznane na zajęciach, – zna i prawidłowo stosuje konstrukcje: It is/ It isn’t in … – zna i prawidłowo stosuje pytania: Where’s… ? |
Podręcznik
str. 28-35 Zeszyt ćwiczeń str. 26-33 Dodatkowe ćwiczenia str. 74 |
umiejętności |
– wskazuje przedmioty i meble, zgodnie z usłyszanymi nazwami: armchair, bath, bed, box, car, pet, cupboard, curtain, floor, lamp, mirror,
– poprawnie reaguje na niektóre pytania i polecenia dotyczące przedmiotów w domu, – po wysłuchaniu nagrania częściowo poprawnie wskazuje na obrazku rzeczy/postacie usłyszane w nagraniu, udziela odpowiedzi, wskazuje odpowiednie liczby, – z pomocą nauczyciela pyta o położenie przedmiotów, – z pomocą nauczyciela opisuje zdjęcie pokoju, – częściowo poprawnie czyta nazwy przedmiotów w domu i liczb, – przy pomocy nauczyciela śpiewa piosenkę, – powtarza historyjkę, – z pomocą nauczyciela opisuje swój pokój. |
– wskazuje i samodzielnie nazywa przedmioty w domu i liczby,
– poprawnie reaguje na pytania i polecenia dotyczące przedmiotów w domu, – po wysłuchaniu nagrania poprawnie wskazuje na obrazku rzeczy/postacie usłyszane w nagraniu, udziela odpowiedzi, wskazuje odpowiednie liczby, – pyta o położenie przedmiotów, – samodzielnie opisuje zdjęcie pokoju, – poprawnie czyta nazwy przedmiotów w domu i liczb, – samodzielnie śpiewa piosenkę, – odgrywa historyjkę, – samodzielnie opisuje swój pokój. |
||
5. I can jump! |
wiedzy |
– zna znaczenie wybranego słownictwa z rozdziału, w szczególności:
• czynności, • zwierzęta, • części ciała, – rozumie pytania i polecenia dotyczące czynności, zwierząt i części ciała. |
– zna znaczenie i poprawnie wypowiada słownictwo z rozdziału,
– zna i prawidłowo stosuje zwroty poznane na zajęciach, – zna i prawidłowo stosuje konstrukcje: I can/ can’t … , – zna i prawidłowo stosuje pytania: Can you … ? |
Podręcznik
str. 36-43 Zeszyt ćwiczeń str. 34-41 Dodatkowe ćwiczenia str. 75 |
umiejętności |
– wskazuje czynności, zgodnie z usłyszanymi nazwami: climb, dance, fly, jump, ride a bike/ a horse, run, swim, walk,
– wskazuje zwierzęta, zgodnie z usłyszanymi nazwami: bear, bird, elephant, fish, monkey, snake, tiger, – poprawnie reaguje na niektóre pytania i polecenia dotyczące czynności, zwierząt i części ciała, – po wysłuchaniu nagrania częściowo poprawnie wskazuje na obrazku postacie, według usłyszanych nazw, powtarza słowa/zdania, kończy zdania podając brakujące wyrazy, odgaduje nazwy zwierząt, – z pomocą nauczyciela opisuje zwierzęta, – częściowo poprawnie czyta nazwy czynności, zwierząt i części ciała, – przy pomocy nauczyciela mówi i pyta o umiejętności, – przy pomocy nauczyciela śpiewa piosenkę, – powtarza historyjkę, – z pomocą nauczyciela opisuje swój wygląd i umiejętności. |
– wskazuje i samodzielnie nazywa czynności, zwierzęta i części ciała,
– poprawnie reaguje na pytania i polecenia dotyczące czynności, zwierząt i części ciała, – po wysłuchaniu nagrania poprawnie wskazuje na obrazku postacie, według usłyszanych nazw, powtarza słowa/zdania, kończy zdania podając brakujące wyrazy, odgaduje nazwy zwierząt, – samodzielnie opisuje zwierzęta, – poprawnie czyta nazwy czynności, zwierząt i części ciała, – samodzielnie mówi i pyta o umiejętności, – samodzielnie śpiewa piosenkę, – odgrywa historyjkę, – samodzielnie pisze swój opis uwzględniając wygląd i swoje umiejętności. |
||
6. He likes cheese! |
wiedzy |
– zna znaczenie wybranego słownictwa z rozdziału, w szczególności:
• produkty spożywcze, • posiłki, – rozumie pytania i polecenia dotyczące produktów spożywczych i posiłków. |
– zna znaczenie i poprawnie wypowiada słownictwo z rozdziału,
– zna i prawidłowo stosuje zwroty poznane na zajęciach, – zna i prawidłowo stosuje konstrukcje: He/She likes …. He/She doesn’t like … . |
Podręcznik
str. 44-51 Zeszyt ćwiczeń str. 42-49 Dodatkowe ćwiczenia str. 76 |
umiejętności |
– wskazuje produkty, zgodnie z usłyszanymi nazwami: carrots, chocolate, grapes, ice cream, mushrooms, onions, peas, soup, strawberries, tomatoes,
– wskazuje posiłki, zgodnie z usłyszanymi nazwami: breakfast, lunch, dinner, – poprawnie reaguje na niektóre pytania i polecenia dotyczące produktów spożywczych i posiłków, – po wysłuchaniu nagrania częściowo poprawnie wskazuje usłyszane produkty, powtarza słowa/zdania, podaje numer osoby, do której odnosi się poszczególna wypowiedź, podaje nazwy dań, które są zamawiane w restauracji, mówi, które produkty lubi jeść osoba z nagrania, – z pomocą nauczyciela mówi i pyta o to, co je na wybrany posiłek, – częściowo poprawnie czyta nazwy produktów spożywczych i posiłków, – przy pomocy nauczyciela śpiewa piosenkę, – powtarza historyjkę, – z pomocą nauczyciela pisze o upodobaniach kulinarnych innych osób. |
– wskazuje i samodzielnie nazywa produkty spożywcze i posiłki,
– poprawnie reaguje na pytania i polecenia dotyczące produktów spożywczych i posiłków, – po wysłuchaniu nagrania poprawnie wskazuje usłyszane produkty, powtarza słowa/zdania, podaje numer osoby, do której odnosi się poszczególna wypowiedź, podaje nazwy dań, które są zamawiane w restauracji, mówi, które produkty lubi jeść osoba z nagrania, – samodzielnie mówi, co je na wybrany posiłek i pyta o to innych, – poprawnie czyta nazwy produktów spożywczych i posiłków, – samodzielnie śpiewa piosenkę, – odgrywa historyjkę, – samodzielnie pisze o upodobaniach kulinarnych innych osób. |
||
7. Our world |
wiedzy |
– zna znaczenie wybranego słownictwa z rozdziału, w szczególności:
• elementy krajobrazu, • środki transportu, – rozumie pytania i polecenia dotyczące elementów krajobrazu i środków transportu. |
– zna znaczenie i poprawnie wypowiada słownictwo z rozdziału,
– zna i prawidłowo stosuje zwroty poznane na zajęciach, – zna i prawidłowo stosuje konstrukcje: There’s …/There are… |
Podręcznik
str. 52-59 Zeszyt ćwiczeń str. 50-57 Dodatkowe ćwiczenia str. 77 |
umiejętności |
– wskazuje elementy krajobrazu, zgodnie z usłyszanymi nazwami: field, forest, lake, mountains, river, town,
– wskazuje środki transportu, zgodnie z usłyszanymi nazwami: boat, bus, car, lorry, plane, tractor, train, – poprawnie reaguje na niektóre pytania i polecenia dotyczące elementów krajobrazu i środków transportu, – po wysłuchaniu nagrania częściowo poprawnie wskazuje na obrazku elementy, których nazwy słyszy w nagraniu, kończy zdania, podając brakujące wyrazy, podaje liczbę elementów krajobrazu, powtarza zdania, układa we właściwych miejscach na obrazku środki transportu w takiej liczbie, w jakiej słyszy w nagraniu, odpowiada na pytania, – z pomocą nauczyciela podaje miejsce położenia i ilość pojazdów, – z pomocą nauczyciela opisuje krajobraz, – z pomocą nauczyciela mówi o elementach krajobrazu mapy Polski, o ich położeniu, atrakcyjności i ważności, – częściowo poprawnie czyta nazwy elementów krajobrazu i środków transportu, – przy pomocy nauczyciela śpiewa piosenkę, – powtarza historyjkę. |
– poprawnie reaguje na pytania i polecenia dotyczące elementów krajobrazu i środków transportu,
– po wysłuchaniu nagrania poprawnie wskazuje na obrazku elementy, których nazwy słyszy w nagraniu, kończy zdania, podając brakujące wyrazy, podaje liczbę elementów krajobrazu, powtarza zdania, układa we właściwych miejscach na obrazku środki transportu w takiej liczbie, w jakiej słyszy w nagraniu, odpowiada na pytania, – samodzielnie podaje miejsce położenia i ilość pojazdów, – samodzielnie opisuje krajobraz, – samodzielnie mówi o elementach krajobrazu mapy Polski, o ich położeniu, atrakcyjności i ważności, – poprawnie czyta nazwy elementów krajobrazu i środków transportu, – samodzielnie śpiewa piosenkę, – odgrywa historyjkę. |
||
8. What’s he wearing? |
wiedzy |
– zna znaczenie wybranego słownictwa z rozdziału, w szczególności:
• ubrania, – rozumie pytania i polecenia dotyczące ubrań. |
– zna znaczenie i poprawnie wypowiada słownictwo z rozdziału,
– zna i prawidłowo stosuje zwroty poznane na zajęciach, – zna i prawidłowo stosuje konstrukcje: I’m/ He’s/ She’s wearing … . |
Podręcznik
str. 60-67 Zeszyt ćwiczeń str. 58-65 Dodatkowe ćwiczenia str. 78 |
umiejętności |
– wskazuje ubrania, zgodnie z usłyszanymi nazwami: belt, boots, dress, jacket, jeans, raincoat, scarf, shirt, shoes, shorts, skirt, socks, sun hat, trainers, T-shirt, wellies,
– poprawnie reaguje na niektóre pytania i polecenia dotyczące ubrań, – po wysłuchaniu nagrania częściowo poprawnie wskazuje na obrazku postacie i ubrania, których nazwy słyszy w nagraniu, powtarza słowa/zdania, kończy zdania podając brakujące wyrazy, podaje numery zdjęć, do których odnoszą się poszczególne wypowiedzi, wskazuje na zdjęciu dzieci opisane w nagraniu, – z pomocą nauczyciela opisuje swój ubiór oraz wygląd i ubiór innych, – z pomocą nauczyciela opisuje zaprojektowany przez siebie mundurek szkolny, – częściowo poprawnie czyta nazwy ubrań, – przy pomocy nauczyciela śpiewa piosenkę, – powtarza historyjkę. |
– wskazuje i samodzielnie nazywa ubrania,
– poprawnie reaguje na pytania i polecenia dotyczące ubrań, – po wysłuchaniu nagrania poprawnie wskazuje na obrazku postacie i ubrania, których nazwy słyszy w nagraniu, powtarza słowa/zdania, kończy zdania podając brakujące wyrazy, podaje numery zdjęć, do których odnoszą się poszczególne wypowiedzi, wskazuje na zdjęciu dzieci opisane w nagraniu, – samodzielnie opisuje swój ubiór oraz wygląd i ubiór innych, – samodzielnie opisuje zaprojektowany przez siebie mundurek szkolny, – poprawnie czyta nazwy zwierząt, zabawek, produktów spożywczych i kolorów, – samodzielnie śpiewa piosenkę, – odgrywa historyjkę. |