PLAN WYNIKOWY DO PODRĘCZNIKA New English Adventure 2
Poziom P – podstawowy – oznacza fundamentalną wiedzę i umiejętności językowe, które warunkują możliwość kontynuacji kształcenia językowego.
Poziom PP – ponadpodstawowy – oznacza wiedzę i umiejętności, bez których uczeń będzie w stanie kontynuować naukę, przy założeniu, iż będzie stosował np. strategie kompensacyjne.
Dział |
Cele szczegółowe |
Materiał nauczania (na bazie którego zostaną zrealizowane cele):
|
||
UCZEŃ: |
||||
w zakresie |
PODSTAWOWYM |
PONADPODSTAWOWYM i ponadto)
|
||
Okres bezpodręcznikowy
oraz sekcja Hello!
wiedzy
– zna znaczenie wybranego słownictwa z rozdziału, w szczególności:
• liczby 1-10,
• przymiotniki: szczęśliwy, smutny, duży, mały, długi, krótki,
• części twarzy i ciała,
• kolory,
• zwierzęta,
• zabawki,
• kształty,
– rozpoznaje polecenia w klasie: Stand up; Sit down; Look; Listen; Quiet, please; Point to; Open; Close;
– rozumie pytania i polecenia dotyczące przyborów szkolnych, kolorów.
– zna znaczenie i poprawnie wypowiada słownictwo z rozdziału,
– zna i prawidłowo stosuje zwroty poznane na zajęciach,
– zna i prawidłowo stosuje zwroty związane z powitaniem i pożegnaniem.
Podręcznik str. 2-3
Zeszyt ćwiczeń
str. 1
Materiały dodatkowe i multimedialne
umiejętności
– wskazuje części twarzy i ciała, zgodnie z usłyszanymi nazwami: arms, body, ears, eyes, face, feet, fingers, hair, hands, head, legs, mouth, nose, toes, tummy;
– wskazuje kolory zgodnie z usłyszanymi nazwami: black, blue, brown, green, grey, orange, pink, purple, red, yellow, white;
– wskazuje zwierzęta, zgodnie z usłyszanymi nazwami: bird, cat, dog, duck, elephant, fish, giraffe, hippo, horse, leopard, lion, mouse, rabbit, rhino, tiger, tortoise, zebra;
– wskazuje zabawki, zgodnie z usłyszanymi nazwami: ball, boat, car, doll, kite, teddy bear, train, yo-yo;
– wskazuje kształty, zgodnie z usłyszanymi nazwami: circle, rectangle, square, triangle;
– po wysłuchaniu nagrania częściowo poprawnie wskazuje właściwe obrazki przedstawiające kolory i liczby,
– reaguje adekwatnie na powitanie i pożegnanie,
– przedstawia się innym,
– poprawnie reaguje na niektóre polecenia w klasie,
– powtarza rymowanki,
– przy pomocy nauczyciela śpiewa piosenkę,
– częściowo poprawnie zapisuje nazwy kolorów i liczb.
– wskazuje i samodzielnie nazywa części twarzy i ciała, kolory, liczby, zwierzęta, kształty i zabawki;
– wita, żegna się i przedstawia,
– rozumie i prawidłowo reaguje na wszystkie polecenia nauczyciela,
– po wysłuchaniu nagrania poprawnie wskazuje właściwe obrazki przedstawiające kolory i liczby,
– reaguje na polecenia w klasie,
– samodzielnie mówi rymowanki,
– śpiewa piosenkę,
– poprawnie zapisuje nazwy kolorów i liczb.
1.My favourite things
wiedzy
– zna znaczenie wybranego słownictwa z rozdziału, w szczególności:
• ulubione rzeczy,
• kolory,
• liczebniki 1-15 ,
• przymiotniki: duży, mały,
– rozumie pytania i polecenia dotyczące ulubionych rzeczy, kolorów, liczb i przymiotników.
– zna znaczenie i poprawnie wypowiada słownictwo z rozdziału,
– zna i prawidłowo stosuje zwroty poznane na zajęciach,
– zna i prawidłowo stosuje konstrukcje It’s …, It isn’t …,
– zna i prawidłowo stosuje pytania Is it…?
Podręcznik
str. 4-11
Zeszyt ćwiczeń
str. 2-9
Dodatkowe
ćwiczenia
str. 71
Materiały dodatkowe i multimedialne
umiejętności
– wskazuje ulubione rzeczy, zgodnie z usłyszanymi nazwami: ball, bat, bike, computer, computer game, doll, kite, robot, scooter, spaceship, teddy bear, TV, watch,
– wskazuje przymiotniki, zgodnie z usłyszanymi nazwami: duży, mały,
– wskazuje liczby, zgodnie z usłyszanymi nazwami,
– poprawnie reaguje na niektóre pytania i polecenia dotyczące ulubionych rzeczy, kolorów, liczb i przymiotników,
– po wysłuchaniu nagrania częściowo poprawnie wskazuje ulubione rzeczy, wyszukuje właściwe postacie/rzeczy, mówi, których obrazków dotyczą wypowiedzi,
– z pomocą nauczyciela opisuje ulubioną rzecz oraz wygląd robota,
– częściowo poprawnie czyta nazwy ulubionych rzeczy i liczb,
– przy pomocy nauczyciela śpiewa piosenkę,
– powtarza historyjkę,
– częściowo poprawnie pisze nazwy ulubionych przedmiotów oraz liczb.
– wskazuje i samodzielnie nazywa ulubione rzeczy, przymiotniki i liczby,
– poprawnie reaguje na pytania i polecenia dotyczące ulubionych rzeczy, kolorów, liczb i przymiotników,
– po wysłuchaniu nagrania poprawnie nazywa ulubione rzeczy, wyszukuje właściwe postacie/rzeczy, mówi, których obrazków dotyczą wypowiedzi,
– samodzielnie opisuje ulubioną rzecz oraz wygląd robota,
– poprawnie czyta nazwy ulubionych rzeczy i liczb,
– śpiewa piosenkę,
– odgrywa historyjkę,
– poprawnie pisze nazwy ulubionych przedmiotów oraz liczb.
2. My family
wiedzy
– zna znaczenie wybranego słownictwa z rozdziału, w szczególności:
• członków rodziny,
• zwierząt,
• ulubionych rzeczy,
• liczb 1-15,
– rozumie pytania i polecenia dotyczące członków rodziny.
– zna znaczenie i poprawnie wypowiada słownictwo z rozdziału,
– zna i prawidłowo stosuje zwroty poznane na zajęciach,
– zna i prawidłowo stosuje konstrukcje: This is …, I’ve got …, I haven’t got …,
– zna i prawidłowo stosuje pytania Have you got …?
Podręcznik
str. 12-19
Zeszyt ćwiczeń
str. 10-17
Dodatkowe
ćwiczenia
str. 72
Materiały dodatkowe i multimedialne
umiejętności
– wskazuje członków rodziny, zgodnie z usłyszanymi nazwami: aunt, brother, cousin, dad, granddad, grandma, mum, (baby) sister, uncle,
– poprawnie reaguje na niektóre pytania i polecenia dotyczące członków rodziny, zwierząt, ulubionych rzeczy i liczb,
– z pomocą nauczyciela opisuje swoją rodzinę,
– po wysłuchaniu nagrania częściowo poprawnie wskazuje właściwe postacie/zdjęcia, powtarza usłyszane słowa/zdania, drzewo genealogiczne,
– częściowo poprawnie czyta nazwy członków rodziny, zwierząt, ulubionych rzeczy i liczb,
– przy pomocy nauczyciela śpiewa piosenkę,
– powtarza historyjkę,
– przy pomocy nauczyciela pisze o sobie i swojej rodzinie.
– wskazuje i samodzielnie nazywa członków rodziny, zwierzęta, ulubione rzeczy i liczby,
– poprawnie reaguje na pytania i polecenia dotyczące członków rodziny, zwierząt, ulubionych rzeczy i liczb,
– samodzielnie opisuje swoją rodzinę,
– po wysłuchaniu nagrania poprawnie wskazuje właściwe postacie/zdjęcia, powtarza usłyszane słowa/zdania, drzewo genealogiczne,
– poprawnie czyta nazwy członków rodziny, zwierząt, ulubionych rzeczy i liczb,
– śpiewa piosenkę,
– odgrywa historyjkę,
– samodzielnie pisze o sobie i swojej rodzinie.
3. My body and face
wiedzy
– zna znaczenie wybranego słownictwa z rozdziału, w szczególności:
• części ciała,
• przymiotniki: długi, krótki, duży, mały, silny,
– rozumie pytania i polecenia dotyczące części ciała.
– zna znaczenie i poprawnie wypowiada słownictwo z rozdziału,
– zna i prawidłowo stosuje zwroty poznane na zajęciach,
– zna i prawidłowo stosuje konstrukcje: He’s/She’s got …, He/She hasn’t got …,
– zna i prawidłowo stosuje pytania Has he/she got …?
Podręcznik
str. 20-27
Zeszyt ćwiczeń
str. 18-25
Dodatkowe
ćwiczenia
str. 73
Materiały dodatkowe i multimedialne
umiejętności
– wskazuje części ciała zgodnie z usłyszanymi nazwami: chin, eyes, hair, neck, tail, teeth,
– wskazuje przymiotniki, zgodnie z usłyszanymi nazwami: długi, krótki, duży, mały, silny,
– poprawnie reaguje na niektóre pytania i polecenia dotyczące części ciała i przymiotników,
– po wysłuchaniu nagrania częściowo poprawnie wskazuje części ciała/postacie, powtarza usłyszane słowa/wyrażenia, zwierzęta opisane w nagraniu i czynności,
– z pomocą nauczyciela opisuje wygląd wybranego bohatera i zwierząt,
– częściowo poprawnie czyta nazwy części ciała,
– przy pomocy nauczyciela śpiewa piosenkę,
– powtarza historyjkę,
– z pomocą nauczyciela pisze opis postaci z filmu.
– wskazuje i samodzielnie nazywa części ciała i przymiotniki,
– poprawnie reaguje na pytania i polecenia dotyczące części ciała i przymiotników,
– po wysłuchaniu nagrania poprawnie wskazuje części ciała/postacie, powtarza usłyszane słowa/wyrażenia, zwierzęta opisane w nagraniu, czynności,
– samodzielnie opisuje wygląd wybranego bohatera i zwierząt,
– poprawnie czyta nazwy części ciała,
– samodzielnie śpiewa piosenkę,
– odgrywa historyjkę,
– samodzielnie pisze opis postaci z filmu.
4. My room
wiedzy
– zna znaczenie wybranego słownictwa z rozdziału, w szczególności:
• przedmioty w domu,
• przyimki miejsca,
• liczby 1-20,
– rozumie pytania i polecenia dotyczące przedmiotów w domu, przyimków miejsca i liczb.
– zna znaczenie i poprawnie wypowiada słownictwo z rozdziału,
– zna i prawidłowo stosuje zwroty poznane na zajęciach,
– zna i prawidłowo stosuje konstrukcje: It is/ It isn’t in …
– zna i prawidłowo stosuje pytania: Where’s… ?
Podręcznik
str. 28-35
Zeszyt ćwiczeń
str. 26-33
Dodatkowe
ćwiczenia
str. 74
Materiały dodatkowe i multimedialne
umiejętności
– wskazuje przedmioty i meble, zgodnie z usłyszanymi nazwami: armchair, bath, bed, box, car, pet, cupboard, curtain, floor, lamp, mirror,
– poprawnie reaguje na niektóre pytania i polecenia dotyczące przedmiotów w domu,
– po wysłuchaniu nagrania częściowo poprawnie wskazuje na obrazku rzeczy/postacie usłyszane w nagraniu, udziela odpowiedzi, wskazuje odpowiednie liczby,
– z pomocą nauczyciela pyta o położenie przedmiotów,
– z pomocą nauczyciela opisuje zdjęcie pokoju,
– częściowo poprawnie czyta nazwy przedmiotów w domu i liczb,
– przy pomocy nauczyciela śpiewa piosenkę,
– powtarza historyjkę,
– z pomocą nauczyciela opisuje swój pokój.
– wskazuje i samodzielnie nazywa przedmioty w domu i liczby,
– poprawnie reaguje na pytania i polecenia dotyczące przedmiotów w domu,
– po wysłuchaniu nagrania poprawnie wskazuje na obrazku rzeczy/postacie usłyszane w nagraniu, udziela odpowiedzi, wskazuje odpowiednie liczby,
– pyta o położenie przedmiotów,
– samodzielnie opisuje zdjęcie pokoju,
– poprawnie czyta nazwy przedmiotów w domu i liczb,
– samodzielnie śpiewa piosenkę,
– odgrywa historyjkę,
– samodzielnie opisuje swój pokój.
5. I can jump!
wiedzy
– zna znaczenie wybranego słownictwa z rozdziału, w szczególności:
• czynności,
• zwierzęta,
• części ciała,
– rozumie pytania i polecenia dotyczące czynności, zwierząt i części ciała.
– zna znaczenie i poprawnie wypowiada słownictwo z rozdziału,
– zna i prawidłowo stosuje zwroty poznane na zajęciach,
– zna i prawidłowo stosuje konstrukcje: I can/ can’t … ,
– zna i prawidłowo stosuje pytania: Can you … ?
Podręcznik
str. 36-43
Zeszyt ćwiczeń
str. 34-41
Dodatkowe
ćwiczenia
str. 75
Materiały dodatkowe i multimedialne
umiejętności
– wskazuje czynności, zgodnie z usłyszanymi nazwami: climb, dance, fly, jump, ride a bike/ a horse, run, swim, walk,
– wskazuje zwierzęta, zgodnie z usłyszanymi nazwami: bear, bird, elephant, fish, monkey, snake, tiger,
– poprawnie reaguje na niektóre pytania i polecenia dotyczące czynności, zwierząt i części ciała,
– po wysłuchaniu nagrania częściowo poprawnie wskazuje na obrazku postacie, według usłyszanych nazw, powtarza słowa/zdania, kończy zdania podając brakujące wyrazy, odgaduje nazwy zwierząt,
– z pomocą nauczyciela opisuje zwierzęta,
– częściowo poprawnie czyta nazwy czynności, zwierząt i części ciała,
– przy pomocy nauczyciela mówi i pyta o umiejętności,
– przy pomocy nauczyciela śpiewa piosenkę,
– powtarza historyjkę,
– z pomocą nauczyciela opisuje swój wygląd i umiejętności.
– wskazuje i samodzielnie nazywa czynności, zwierzęta i części ciała,
– poprawnie reaguje na pytania i polecenia dotyczące czynności, zwierząt i części ciała,
– po wysłuchaniu nagrania poprawnie wskazuje na obrazku postacie, według usłyszanych nazw, powtarza słowa/zdania, kończy zdania podając brakujące wyrazy, odgaduje nazwy zwierząt,
– samodzielnie opisuje zwierzęta,
– poprawnie czyta nazwy czynności, zwierząt i części ciała,
– samodzielnie mówi i pyta o umiejętności,
– samodzielnie śpiewa piosenkę,
– odgrywa historyjkę,
– samodzielnie pisze swój opis uwzględniając wygląd i swoje umiejętności.
6. He likes cheese!
wiedzy
– zna znaczenie wybranego słownictwa z rozdziału, w szczególności:
• produkty spożywcze,
• posiłki,
– rozumie pytania i polecenia dotyczące produktów spożywczych i posiłków.
– zna znaczenie i poprawnie wypowiada słownictwo z rozdziału,
– zna i prawidłowo stosuje zwroty poznane na zajęciach,
– zna i prawidłowo stosuje konstrukcje: He/She likes …. He/She doesn’t like … .
Podręcznik
str. 44-51
Zeszyt ćwiczeń
str. 42-49
Dodatkowe
ćwiczenia
str. 76
Materiały dodatkowe i multimedialne
umiejętności
– wskazuje produkty, zgodnie z usłyszanymi nazwami: carrots, chocolate, grapes, ice cream, mushrooms, onions, peas, soup, strawberries, tomatoes,
– wskazuje posiłki, zgodnie z usłyszanymi nazwami: breakfast, lunch, dinner,
– poprawnie reaguje na niektóre pytania i polecenia dotyczące produktów spożywczych i posiłków,
– po wysłuchaniu nagrania częściowo poprawnie wskazuje usłyszane produkty, powtarza słowa/zdania, podaje numer osoby, do której odnosi się poszczególna wypowiedź, podaje nazwy dań, które są zamawiane w restauracji, mówi, które produkty lubi jeść osoba z nagrania,
– z pomocą nauczyciela mówi i pyta o to, co je na wybrany posiłek,
– częściowo poprawnie czyta nazwy produktów spożywczych i posiłków,
– przy pomocy nauczyciela śpiewa piosenkę,
– powtarza historyjkę,
– z pomocą nauczyciela pisze o upodobaniach kulinarnych innych osób.
– wskazuje i samodzielnie nazywa produkty spożywcze i posiłki,
– poprawnie reaguje na pytania i polecenia dotyczące produktów spożywczych i posiłków,
– po wysłuchaniu nagrania poprawnie wskazuje usłyszane produkty, powtarza słowa/zdania, podaje numer osoby, do której odnosi się poszczególna wypowiedź, podaje nazwy dań, które są zamawiane w restauracji, mówi, które produkty lubi jeść osoba z nagrania,
– samodzielnie mówi, co je na wybrany posiłek i pyta o to innych,
– poprawnie czyta nazwy produktów spożywczych i posiłków,
– samodzielnie śpiewa piosenkę,
– odgrywa historyjkę,
– samodzielnie pisze o upodobaniach kulinarnych innych osób.
7. Our world
wiedzy
– zna znaczenie wybranego słownictwa z rozdziału, w szczególności:
• elementy krajobrazu,
• środki transportu,
– rozumie pytania i polecenia dotyczące elementów krajobrazu i środków transportu.
– zna znaczenie i poprawnie wypowiada słownictwo z rozdziału,
– zna i prawidłowo stosuje zwroty poznane na zajęciach,
– zna i prawidłowo stosuje konstrukcje: There’s …/There are…
Podręcznik
str. 52-59
Zeszyt ćwiczeń
str. 50-57
Dodatkowe
ćwiczenia
str. 77
Materiały dodatkowe i multimedialne
umiejętności
– wskazuje elementy krajobrazu, zgodnie z usłyszanymi nazwami: field, forest, lake, mountains, river, town,
– wskazuje środki transportu, zgodnie z usłyszanymi nazwami: boat, bus, car, lorry, plane, tractor, train,
– poprawnie reaguje na niektóre pytania i polecenia dotyczące elementów krajobrazu i środków transportu,
– po wysłuchaniu nagrania częściowo poprawnie wskazuje na obrazku elementy, których nazwy słyszy w nagraniu, kończy zdania, podając brakujące wyrazy, podaje liczbę elementów krajobrazu, powtarza zdania, układa we właściwych miejscach na obrazku środki transportu w takiej liczbie, w jakiej słyszy w nagraniu, odpowiada na pytania,
– z pomocą nauczyciela podaje miejsce położenia i ilość pojazdów,
– z pomocą nauczyciela opisuje krajobraz,
– z pomocą nauczyciela mówi o elementach krajobrazu mapy Polski, o ich położeniu, atrakcyjności i ważności,
– częściowo poprawnie czyta nazwy elementów krajobrazu i środków transportu,
– przy pomocy nauczyciela śpiewa piosenkę,
– powtarza historyjkę.
– poprawnie reaguje na pytania i polecenia dotyczące elementów krajobrazu i środków transportu,
– po wysłuchaniu nagrania poprawnie wskazuje na obrazku elementy, których nazwy słyszy w nagraniu, kończy zdania, podając brakujące wyrazy, podaje liczbę elementów krajobrazu, powtarza zdania, układa we właściwych miejscach na obrazku środki transportu w takiej liczbie, w jakiej słyszy w nagraniu, odpowiada na pytania,
– samodzielnie podaje miejsce położenia i ilość pojazdów,
– samodzielnie opisuje krajobraz,
– samodzielnie mówi o elementach krajobrazu mapy Polski, o ich położeniu, atrakcyjności i ważności,
– poprawnie czyta nazwy elementów krajobrazu i środków transportu,
– samodzielnie śpiewa piosenkę,
– odgrywa historyjkę.
8. What’s he wearing?
wiedzy
– zna znaczenie wybranego słownictwa z rozdziału, w szczególności:
• ubrania,
– rozumie pytania i polecenia dotyczące ubrań.
– zna znaczenie i poprawnie wypowiada słownictwo z rozdziału,
– zna i prawidłowo stosuje zwroty poznane na zajęciach,
– zna i prawidłowo stosuje konstrukcje: I’m/ He’s/ She’s wearing … .
Podręcznik
str. 60-67
Zeszyt ćwiczeń
str. 58-65
Dodatkowe
ćwiczenia
str. 78
Materiały dodatkowe i multimedialne
umiejętności
– wskazuje ubrania, zgodnie z usłyszanymi nazwami: belt, boots, dress, jacket, jeans, raincoat, scarf, shirt, shoes, shorts, skirt, socks, sun hat, trainers, T-shirt, wellies,
– poprawnie reaguje na niektóre pytania i polecenia dotyczące ubrań,
– po wysłuchaniu nagrania częściowo poprawnie wskazuje na obrazku postacie i ubrania, których nazwy słyszy w nagraniu, powtarza słowa/zdania, kończy zdania podając brakujące wyrazy, podaje numery zdjęć, do których odnoszą się poszczególne wypowiedzi, wskazuje na zdjęciu dzieci opisane w nagraniu,
– z pomocą nauczyciela opisuje swój ubiór oraz wygląd i ubiór innych,
– z pomocą nauczyciela opisuje zaprojektowany przez siebie mundurek szkolny,
– częściowo poprawnie czyta nazwy ubrań,
– przy pomocy nauczyciela śpiewa piosenkę,
– powtarza historyjkę.
– wskazuje i samodzielnie nazywa ubrania,
– poprawnie reaguje na pytania i polecenia dotyczące ubrań,
– po wysłuchaniu nagrania poprawnie wskazuje na obrazku postacie i ubrania, których nazwy słyszy w nagraniu, powtarza słowa/zdania, kończy zdania podając brakujące wyrazy, podaje numery zdjęć, do których odnoszą się poszczególne wypowiedzi, wskazuje na zdjęciu dzieci opisane w nagraniu,
– samodzielnie opisuje swój ubiór oraz wygląd i ubiór innych,
– samodzielnie opisuje zaprojektowany przez siebie mundurek szkolny,
– poprawnie czyta nazwy zwierząt, zabawek, produktów spożywczych i kolorów,
– samodzielnie śpiewa piosenkę,
– odgrywa historyjkę.
Opracowane na podstawie materiałów udostępnionych przez wydawnictwo PEARSON