PLAN WYNIKOWY
DLA klasy II
Zajęcia ogólnokształcące
LP | TEMATYKA ZAJĘĆ | WYMAGANIA PODSTAWOWE | WYMAGANIA PONAD-PODSTAWOWE |
1 | Lekcja organizacyjno-porządkowa, bhp na lekcjach i. | Znajomość regulaminów sali gimnastycznej i siłowni. Przestrzeganie regulaminów | Znaczenie samooceny na lekcjach |
2 | Ćwiczenia porządkowo-dyscyplinujące. | Chętnie uczestniczy w zajęciach
Umie zdyscyplinować się podczas zajęć, |
Samodzielnie prowadzi rozgrzewkę z przyborami, prawidłowo nazywa poszczególne ćwiczenia, wykorzystuje zabawy dyscyplinująco -porządkowe. |
3 | Zabawy i ćwiczenia z elementami równowagi | Ćwiczenia równowagi | Pewność i dokładność wykonywanych ćwiczeń. |
4 | zabawy na czworakach | uczeń zna różne sposoby wyrażania
pozytywnych emocji w kontaktach z innymi |
respektuje umowy i zasady przyjęte w zabawie |
5 | zabawy bieżne | bierze aktywny udział w zajęciach i poprawnie wykonuje polecone ćwiczenia |
|
6 | zabawy i ćwiczenia z elementami rzutu, celowania i toczenia | poprawnie wykonuje zadane ćwiczenia, potrafi wykonać rzut na odległość i do celu | wykonuje rzuty do wyznaczonego celu potrafi sam czuwać nad bezpieczeństwem własnym i kolegi |
7 | zabawy i ćwiczenia z elementami wstępowania na przyrządy, zstępowania oraz | poprawne wykonanie skoku przez przyrządy , popełnia drobne błędy | skoki złożone wykonuje płynnie bez błędów |
8 | zabawy z elementami skoku i podskoku | Uczeń bierze czynny udział w zabawach, | Uczeń zaproponuje zabawy z wykorzystaniem skakanek. Wykazuje aktywność na lekcji |
9 | ćw. uruchamiające duże grupy mięśniowe | Bierze czynny udział w zajęciach | Prawidłowo wykonuje ćwiczenia |
10 | ćw. mięśni brzucha lub zabawy na czworakach | Aktywny udział w ćwiczeniach | Wykona próby na maksimum swoich możliwości |
11 | Ćwiczenia rozciągające pas biodrowy | Poprawnie wykona ćwiczenia | prawidłowo wykonuje ćwiczenia ze współćwiczącym |
12 | Ćwiczenia rozciągające obręcz barkową | Poprawnie wykona ćwiczenia kształtujące ze współćwiczącym | Potrafi ocenić prawidłową postawę ciała, prawidłowo wykonuje ćwiczenia ze współćwiczącym |
13 | Wprowadzenie do gier zespołowych :
p. siatkowa, p. koszykowa |
respektuje przepisy gry, podporządkowuje się decyzjom sędziego, szanuje rywala, dziękuje przeciwnikowi za wspólną grę, stosuje w grze kozłowanie piłki w biegu, podanie piłki oburącz oraz rzut piłki do kosza, podania i chwyty oraz rzuty piłką siatkową, wyjaśnia, dlaczego należy przestrzegać ustalonych reguł w trakcie rywalizacji sportowej, wyjaśnia zasady kulturalnego kibicowania | Prawidłowo porusza się po boisku, stara się współpracować z innymi członkami drużyny, proponuje zabawy z wykorzystaniem piłek do koszykówki oraz siatkówki, organizuje konkurs rzutów piłkami do kosza dowolnym sposobem oraz piłką siatkową, zna podstawowe zasady gry |